insida vs utsida

Det som finns inuti och det som syns utanpå.

Första gången

Kategori: livet

Idag besökte jag kiropraktorn, efter att under en ganska lång period haft ryggproblem. Tidigare har jag mest kört punktinsatser, till exempel när jag haft så ont att J fått hjälpa mig på med både strumpor och skor, men nu tänkte jag att jag skulle köra nåt slags förebyggande.
Kiropraktorn är bekant och tidigare arbetskamrat till pappa doktorn. Därav kunde jag få en tid ganska snabbt och enkelt. Kostar gör det ändå, men ynka 200 kronor. Tror de är anslutna till Landstinget på nåt sätt. Tidigare erfarenheter hos kiropraktorer och naprapater har ju grävt betydligt djupare hål i plånboken.
 
Hursom, vi pratar, Jag får klä av mig till BH, trosor och strumpor. Sjukt sexigt. Hon tittar på ryggen och konstaterar att jag är sned och stel i högersidan. Inget nytt under solen. Sedan trycker hon på lite triggerpunkter, JÄVLAR vad ont det gjorde, och så är det dags att lägga sig på sidan för en justering. Vi krånglar till kroppen som den ska vara, med armar i kors och ena benet uppdraget och så trycker hon till. 
Det var inte bara ryggen som justerades där, kan jag tala om. Tarmarna fick sig en körare också och en rejäl brakare slapp ut.
Vi valde bägge två att ignorera detta och fortsatte med behandligen, skönt nog. Som tur var luktade den ingenting.
 
Så nu har jag gjort det. Släppt mig hos kiropraktorn. Undrar fortfarande när första braket på yogan kommer att inträffa.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: