insida vs utsida

Det som finns inuti och det som syns utanpå.

En helt vanlig fredag

Kategori: Allmänt, livet

Att efter en rätt pissig vecka, med diverse sammanbrott och en försovning som avslutning, få sätta sig ned med en vän sen tjugo år tillbaka, äta indiskt, dricka öl och prata om högt och lågt.. Så vansinnigt underbart. Trots att han den där som jag är kär i inte orkade följa med pga blindtarmskonvalecens. 
Nu är klockan strax innan tio. Jag är småfull och trött, med magen full av kyckling och Peschwarinaan (som jag kommer att få lida för imorgon), hemma hos mig. J, han den där som jag är kär i, är hemma hos sig med katterna. Jag vet att han saknar mig och jag saknar definitivt honom, vilket gör det ännu härligare att vi får lördagskvällen tilsammans.
Nu är jag mest hemma för att vi repar här imorgon, men jag måste erkänna att det är skönt att vara bland sina egna saker, hur mycket jag än trivs hos J. Jag bara önskar att vi hittar det där gemensamma. Snart.
 
Jobbet avslutades för övrigt också bra denna vecka, trots grym försovning imorse.Imorrn väntar tvått, rep och yoga, det sista med ännu en efterlängtad gammal vän.
Det känns bra nu.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: